انواع باطری خودرو

انواع باطری خودرو | فروشگاه باطری ایران کره

باطری ضایعاتی درهم خودرویی

باطری ضایعاتی درهم خودرویی شامل ترکیبی از باتری اتمی و اسیدی می باشد. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناس فروشگاه باطری ایران کره  تماس بگیرید. باطری ضایعاتی درهم خودرویی ترکیب دو نوع از ضایعات باطری خودرویی می باشد. باتری اتمی و باتری اسیدی این ترکیبات اگر در طبیعت وارد شوند موجب ایجاد آلودگی در محیط زیست می شوند و ممکن است بسیار برای محیط زیست مضر باشند. شما می توانید با تحویل باطری های فرسوده خودرو خود پس از تعویض باطری ماشین به عدم آلودگی محیط زیست کمک کنید، همچنین با تحویل باطری فرسوده خود می توانید باطری جدید را با قیمت کمتری خریداری کنید.


باتری اتمی

یکی از جدید ترین باطری های ماشین که امروزه در بازار باطری های ماشین ایران یافت می شود باطری های اتمی هستند.
تکنولوژی جدید تولید باتری که این نوع باتری درایران به نام اتمی شهرت یافته وبرعکس که همه فکرمیکنند که باتری اتمی، الکترولیت (اسید) ندارد. اما در واقع اینگونه نیست دارای الکترولیت است اما باتوجه به جنس خاص صفحات درون باتری اتمی نیازبه نگهداری وافزودن آب مقطر ندارد. باطری اتمی از انواع جدید باطری های خودرو به حساب می آید و از لحاظ قیمت باطری اتمی در حد معقولی است. خرید باتری اتمی بسیار مفید تر از خرید باتری اسیدی است.چرا که عمر باطری اتمی بیشتر از باطری های اسیدی است ولی طول عمر بسیار بالاتری نسبت به باطری های اسیدی دارند.

باتری اسیدی

باطری های اسیدی به این دلیل که نیاز بیشتری به مراقبت رسیدگی دارند، امروزه نسبت به باطری های اتمی بسیار کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در مقابل باطری های اتمی قرار می گیرند که با توجه به راحتی استفاده و طول عمر بیشتر پرطرفدار تر هستند.
به علت اختلاف سرب استفاده شده در فناوری ساخت باتری های اسیدی و اتمی معمولا باطری های اسیدی وزن بیشتری نسبت به باتری های اتمی دارد ازاین رو برای هرنوع قیمت خاصی درنظرگرفته می شود معمولا برای ترکیبی بودن باز ازقیمت میانگین استفاده می شود. نوع قدیمی باتری بوده و از نشانه آن وجود ۶ درب روی باتری است که با باز کردن ۶ درب باید سطح الکترولیت را ببینید و در صورت کسر الکترولیت بایستی آب مقطر اضافه کنید پس نیاز به نگهداری و بازدید دارد.


قیمت باطری اتمی | فروشگاه باطری ایران کره
خرید باطری اتمی | فروشگاه باطری ایران کره

عوامل موثر بر قیمت باطری فرسوده : وزن باطری

که اگر آب اسید داشته باشد به طور رایج ۱۳ در صد برای باتری خودروهای سبک از کل وزن آن کسر می گردد و برای باتریهای خودروهای سنگین (۱۵۰ آمپر به بالا) به علاوه ی ۱۳ درصد , برای هر کدام نیز دو کیلو کسر می گردد. هرچه وزن بیشتر باشد باطری دارای سرب بیشتری است و قیمت بالاتری دارد. اگر از باطری های اسیدی استفاده می کنید بایستی قیمت باطری فرسوده خود را با توجه به آب اسید  و آمپر باطری خود محاسبه کنید.

عوامل موثر بر قیمت باطری فرسوده : آمپر ساعت

به علت اختلاف میزان سرب استفاده شده درفناوری ساخت باتری های اسیدی و اتمی معمولا باتری های اسیدی وزن بیشتری نسبت به باتری های اتمی دارد از این رو برای هر نوع قیمت خاصی در نظر گرفته می شود . معمولا برای ترکیبی بودن باز از قیمت میانگین استفاده می گردد. پس برای تعیین قیمت باطری های اتمی باید با توجه به وزن باطری و آمپر آن قیمت نهایی باطری محاسبه شود.


باتری AGM

باطری های ماشین با پیشرفت روز به روز علم، روز به روز پیشرفت می کنند و هدف تولید باطری های جدید، افزایش عمر باطری، افزایش آمپر و قدرت باطری می باشد. یکی از جدید ترین انواع باطری خودرو که امروزه در بازار موجود است باطری های AGM هستند.
باتری AGMاز نوع باتری های Sealed هستند که از ماده Absorbed Glass Mat که به صورت خمیری شکل در بین صفحه ها استفاده می نمایند. باتری AGM، باتری بسیار سختی است.
با توجه به اینکه باتری AGMنیاز به نگهداری ندارند. بیشتر باتری های سیلد از این نوع است. باتری AGMاز نوع باتری های Sealed هستند که از ماده Absorbed Glass Mat که به صورت خمیری شکل در بین صفحه ها استفاده می نمایند. باتری AGM، باتری بسیار سختی است. با توجه به اینکه باتری agm نیاز به نگهداری ندارند. بیشتر باتری های سیلد از این نوع است.
این نوع باتری ها درولتاژ های ۲.v ,۶.v و.v۱۲ ولت و در آمپراژهای ۱.۳ آمپر تا ۳۰۰۰ آمپر تولید می شوند . عمر این باتری ها بین ۲ تا ۵ سال است. این باطری ها نسبت به باطری های اتمی و باطری های اسیدی طول عمر بیشتری دارند همچنین آمپر بالاتری دارند باعث پر قدرت تر شدن باطری های می شوند.


باتری ژله ای

یکی دیگر از انواع باطری های جدید ماشین ها باطری ژله ای که با اضافه کردن ژل سیلیکا به‌ صورت ژل و حالت جامد تبدیل شده است. این باطری ها بسیار از نظر کمک به محیط زیست در سطح بالایی قرار می گیرند.
حتی با شکسته شدن این باتری ها، امکان ریخته‌شدن اسید آن وجود ندارد. باتری های ژله ای نسبت به باتری agm تحمل دمایی بالاتری دارند به این معنی که در شرایط محیطی گرم طول عمر بالاتری نسبت به باتری agm دارند. باتری ژله ای که با اضافه کردن ژل سیلیکا به‌ صورت ژل و حالت جامد تبدیل شده است. حتی با شکسته شدن این باتری ها، امکان ریخته‌شدن اسید آن وجود ندارد. باتری های ژله ای نسبت به باتری agm تحمل دمایی بالاتری دارند به این معنی که در شرایط محیطی گرم طول عمر بالاتری نسبت به باتری agm دارند . همچنین باتری های GEL تعداد سیکل شارژ دشارژ بیشتری نسبت به باتری های AGM در شرایط یکسان دارند . عمر این باتری ها بسته به کاربرد آن بین ۵ تا ۱۰ سال است. و بیشتر از آنها برای پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد. طول عمر باطری های ژله ای حتی نسبت به باطری های AGM که طول عمر بالایی داشند نیز در سطح بالاتری قرار می گیرد.

باتری چرخه عمیق یا Deep Cycle

باتری های با سیکل زیاد یا چرخه عمیق نوعی باتری لید اسیدی هستند که شبیه باتری هایی که در ماشین معمولی استفاده می شوند؛ است. اما این نوع باتری ها طوری طراحی شده اند تا نسبت به باتری ماشین شارژ پایدارتری فراهم کنند. باتری های با سیکل زیاد (یا چرخه عمیق) نوعی باتری لید اسیدی هستند که شبیه باتری هایی که در ماشین معمولی استفاده می شوند؛ است. اما این نوع باتری ها طوری طراحی شده اند تا نسبت به باتری ماشین شارژ پایدارتری فراهم کنند. این باتری ها در خانه های متحرک، قایق ها، ماشین مخصوص بازی گلف و سایر خودروهای تفریحی استفاده می شوند. نحوه ی محاسبه قیمت باتری ضایغات یو پی اس سیلد اسید
بر حسب آمپر ساعت Ah : برای محاسبه میزان آمپر درج شده روی باتری را ضربدر قیمت تعین شده می کنیم ,که قیمت هر آمپر بستگی به ولتاژ آن نوع باتری دارد.
برحسب وزن Kg : در این روش وزن کل بار بدون کسر کردن ضربدر قیمت توافق شده می شود.
این نوع از باطری ها با فراهم کردن چرخه پایداری از انرژی باطری گزینه بسیار مناسبی برای ماشین های شارژی و ماشین های گلف هستند.


فروشگاه باطری ایران کره

باتری لیفتراک

باتری لیفتراک یا باتری ساکن یا باتری ساکن opzs به صورت سلول های ۲ ولتی از ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ آمپر ساعت در جلد های پلاستیکی شفاف تولید شده و برای دستیابی به ولتاژ مورد نیاز تعداد مشخص از این سلول ها... باتری لیفتراک یا باتری ساکن یا باتری ساکن opzs به صورت سلول های ۲ ولتی از ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ آمپر ساعت در جلد های پلاستیکی شفاف تولید شده و برای دستیابی به ولتاژ مورد نیاز تعداد مشخص از این سلول ها توسط تسمه های سربی به پل های باتری جوشکاری شده و یا برای نصب آسانتر تسمه ها با پیچ و مهره به هم متصل می گردند تا ولتاژ نهایی مورد نظر تامین شود.بیشترین موارد مصرف این نوع باتری ساکن در صنایع مخابراتی و نیروگاه های تولید و تبدیل برق می باشد . محاسبه ی قیمت فرسوده این نوع باتری ها به صورت آمپر ساعت و کیلوگرم می باشد . معمولا در باتری های لیفتراکی اسید وجود دارد که هنگام محاسبه وزن باید تخلیه گردد یا اسید آن کسر می گردد. در صورت عدم تخلیه اسید موجود در باطری های لیفتراک ممکن است عملکرد این باطری ها با مشکل موجه شود و عملکرد کلی ماشین را با ایراداتی همراه کند.


باتری موتور سیکلت

باطری های مورد استفاده در موتور سیکلت از نوع کوچک باطری های ۱۲ ولت اسیدی و UPS هستند ,که از ۲ آمپر تا ۱۲ آمپر بسته به نوع موتور سیکلت مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه محاسبه قیمت ضایعات باتری موتور سیکلت: مانند باطری های UPS برحسب آمپر ساعت و کیلوگرم میباشد , قیمت ضایعات این نوع باطری ها نسبت به باطری های سربی دیگر کمی ارزانتر است باطری نیکل کادمیموم Ni-Cd : باطری های نیکل کادمیوم دسته ای از باتری های قابل شارژ هستند که الکترودهای آن از nickel oxide hydroxide و cadmium ساخته شده است و به همین دلیل اسم این باتری ها را Ni-Cd قرار داده اند. باطری های Ni-Cd دارای چرخه کار بهتری هستند اما مهمترین مزیت آنها تحویل ظرفیت نامی حتی در نرخ دشارژ بالا است اگرجه این باطری ها دارای قیمت بالاتری نسبت به باطری های سرب اسید هستند و نرخ خود دشارژی این باتری ها بالاست. نحوه محاسبه ی قیمت ضایعات باتری نیکل کادمیموم : ضایعات باطری های Ni-Cd به صورت کیلوگرم محاسبه می شود این باتریها برعکس باتری نو آنها که خیلی گران هستند ضایعات آن نسبتا ارزان هستند. ولی با این حال تحویل باطری های فرسوده که دیگر استفاده ای ندارند می تواند بسیار هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کمک به محیط زیست مفید واقع شوند.